Ja arriba la calor. No ens oblidem d’hidratar-nos

Especialment ara que sembla que comencen a augmentar les temperatures (Visca! Per fi!) és important tenir especial consciència i estar especialment atents a les necessitats de líquid del nostre cos.

fuenteamapola

Tot i que prendre una quantitat de líquid suficient és bàsic durant tot l’any, l‘augment de les temperatures ens en fan prendre més i, que per tant n’hem d’incrementar la ingesta. Ja vam comentar la importància de l’aigua en el nostre organisme i recordem que se n’ha de prendre entre 1,5L i 2L (entre 6 i 8 gots) cada dia per poder contrarestar les pèrdues de líquid a través de l’orina, la pell, la respiració i la femta.

S’ha d’estar especialment pendent de nens i gent gran ja que són la franja de població més feble. A més a més, aquests últims amb l’edat perden la sensació de tenir set encara que es manté la necessitat de prendre la mateixa quantitat de líquid. Per tant, és molt important que beguin encara que no tinguin set per evitar la deshidratació.

escarola copyteas copyPer comprovar el nostre nivell d’hidratació només cal una simple observació de l’orina. Si comparem el color de la nostra orina de primera hora del matí amb aquesta escala de Armstrong en podrem fer una valoració aproximada. Si estem entre els 3 primers números, la nostra hidratació serà correcta. A partir del 4 es considera deshidratació, i estar entre els nivells 7 i 8 indica una deshidratació severa.

urine-chart.gifNo oblidem, però, que per hidratar-nos podem recórrer, a més de l’aigua, a infusions i brous vegetals. És important també aprofitar les fruites i hortalisses més riques en aigua, com els enciams, la síndria, el cogombre, el meló, els préssecs, els tomàquets o els albercocs, per posar-ne només alguns exemples. Els aliments freds ens ajudaran també a suportar millor les altes temperatures.

Per fixar-ho a la memòria us pot anar bé recordar aquesta piràmide de la hidratació de la Sociedad Española de Nutrición Comunitaria.

hidratacion2I gaudiu de la caloreta!

Maria de los MozosHola! Sóc la Maria, la Dietista – Nutricionista graduada darrere de More Than Feeding. Podeu llegir més sobre la meva història aquí. També em trobareu a facebook i instagram.
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s