Molest restrenyiment

El restrenyiment es dóna tant en nens com en adults. Els valors publicats sobre la prevalença del restrenyiment a nivell mundial mostren una mitjana del 16% en adults i del 12% en nens. En aquest mateix estudi, a més, es mostra que la prevalença és major en dones que en homes.

El restrenyiment és un desordre de l’activitat motora de l’intestí que provoca un trànsit disminuït de la femta i com a conseqüència aquesta s’endureix i presenta dificultat per circular a través de l’intestí.

Existeix un restrenyiment que es considera fisiològic i que sorgeix quan es donen modificacions importants en els hàbits de vida. Entre aquestes causes podem citar, per exemple, l’enllitament per malaltia, processos febrils, depressions, alteracions metabòliques i els viatges. Aquest tipus de restrenyiment és passatger.

Els factors que tenen un paper en el trànsit intestinal són d’una banda els hereditaris, que no podem modificar, i d’altra la dieta, que sí que és modificable.

Hea47-1

Art Koni From Free of charge images

Pel que fa a la dieta, la quantitat de fibra que ingerim ocupa un lloc important en la millora del restrenyiment; ja que, aquesta augmenta el volum de la femta i s’ha demostrat que disminueix la prevalença de la malaltia. Important també és mantenir una bona hidratació corporal, perquè així també s’hidrata la femta i l’enduriment és menor. Inclús en aquest estudi de l’any passat es va demostrar que la hidratació té un paper més determinant contra el restrenyiment que la fibra. L’oli funciona com a un molt bon lubrificant que ajuda a la circulació de la femta a través de l’intestí. I per últim, el consum de iogurts també està recomanat, especialment els tipus bífidus, ja que augmentenel nombre de microorganismes que ja es troben normalment al nostre intestí. Aquests microorganismes són els que produeixen gasos en fermentar la fibra per alimentar-se’n. Aquests gasos afavoreixen el moviment de l’intestí i, per tant, l’evacuació.

Per assegurar-nos l’èxit a l’hora de combatre el restrenyiment és important combinar el major nombre possible de recomanacions de les que fem tot seguit:

  • Augmentar la dosi de fibra de la nostra alimentació mitjançant els aliments que en són més rics: cereals integrals, llegums, fruites, verdures i llavors de lli.

  • Beure entre 1,5 i 2L de liquid cada dia prenen infusions, brous vegetals, aigua…

  • Augmentar el consum d’oli d’oliva. Voldria remarcar la importància de no substituir aquest greix per un altre, ja que és el més saludable (té entre d’altres propietats cardioprotectores.)

  • Augmentar el consum de iogurts, combinant els normals i els bífidus.

  • Caminar o fer algun tipus d’exercici físic, perquè, si ens movem, l’intestí també es mou i fa que millori també la circulació de la femta.

  • Buscar la regularitat a les nostres rutines: menjar i anar al lavabo més o menys sempre a la mateixa hora.

Us adjunto també aquí la Guía para prevenir y Tratar el Estreñimiento de la Fundación Española del Aparato Digestivo (FEAD). Crec que pot ser una lectura interessant sobre el tema.

Maria de los MozosHola! Sóc la Maria, la Dietista – Nutricionista graduada darrere de More Than Feeding. Podeu llegir més sobre la meva història aquí. També em trobareu a facebook i instagram.
Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s