El consum nadalenc i com disfrutar sense passar-nos

Aquests dies tan propers als de les festes tots tenim el cap posat en les celebracions d’unes dates tan assenyalades.

Tot i que és molt interessant valorar la tendència en consum  durant les festes de Nadal, l’últim estudi publicat pel Ministerio de Agricultura Alimentación y Medio Ambiente és del 2007 i, per tant no tenim dades per comparar els patrons de consum en els darrers anys.

Si ens basem en l’estudi sobrePerspectivas de consumo navideño”, elaborat per la “Asociación de Empresas del Gran Consumo” en el marc de “Aecoc Shopper View”veiem que es gastarà una mitjana de 250€ en alimentació, la mateixa quantitat que l’any passat. Els aliments estrella segons mostra l’estudi són: el pernil salat, vins i escumosos i dolços. Els consumidors consultats reconeixen, a més, que reduiran el consum de plats preparats, productes d’alta gamma i marisc. A més a més, l’estudi mostra que el 78% dels compradors planificarà la seva compra abans de sortir de casa, i la majoria a més consultarà fullets buscant promocions i ofertes, i que comprarà preus a diferents establiments.

nadalights copy

En aquestes dates assenyalades, tothom busca que els àpats siguin especials i diferents. Aquests es caracteritzen per ser copiosos i contundents i s’acompanyen, a més, de begudes alcohòliques. A tot això, s’hi ha de sumar les llargues sobretaules que acompanyen sempre aquests àpats i la poca activitat que comporten.

Per tot això és molt important tenir present petits consells que ens poden ajudar a gaudir molt més dels àpats d’aquestes festes sense sobrecarregar excessivament el nostre organisme i tenir les millors digestions possibles.

  • Es pot començar per reduir els àpats copiosos a aquelles dates assenyalades, la resta dels dies tot i que siguin de vacances, intentar fer àpats especialment lleugers.

  • Pensar a posar en algun moment de l’àpat (com a part de l’aperitiu o com a acompanyament d’algun plat) amanida, hortalisses i verdures.

  • Utilitzar la pinya o el sorbet de llimona com a postre bàsic, ja que, a part de ser molt frescos ens ajuden a digerir.

  • No saltar-se mai l’esmorzar amb l’excusa que “dinaré molt” ja que, si arribem al dinar sense haver menjat res, tindrem més gana i serà contraproduent. S’ha de fer un esmorzar complet: hidrat de carboni, fruita i un làctic.

  • Prendre de tot però en racions moderades, sense abusar.

  • Si sou dels que prepareu els àpats, es pot per exemple rostir sense llard: queda igual de bo i molt més digestiu!

  • No allargar excessivament les hores d’inactivitat: està molt bé fer sobretaula però és molt recomanable sortir a fer una passejada

sopadenadal copyAquests dies de Nadal eviteu al màxim el malbaratament alimentari. Per això s’han de tenir presents les recomanacions que vam donar fa uns dies aquí al blog.

Bones festes a tothom!

Maria de los MozosHola! Sóc la Maria, la Dietista – Nutricionista graduada darrere de More Than Feeding. Podeu llegir més sobre la meva història aquí. També em trobareu a facebook i instagram.
Anuncis

2 pensaments sobre “El consum nadalenc i com disfrutar sense passar-nos

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s