Dinars de carmanyola

Per estalviar una mica en època de crisi o per triar exactament el que mengem i com ens ho mengem, el cas és que el nombre de carmanyoles ha augmentat a l’hora de dinar fora de casa. Però dinar de carmanyola no ha de ser sinònim de menjar avorrit ni desequilibrat.

Comencem per donar unes indicacions generals a tenir en compte quan la preparem:

    • Per facilitar el transport, és interessant preparar plats únics que incloguin el primer i el segon. Així reduïm els recipients i l’espai.
    • Hem de triar les formes de cocció adequades. No totes van bé per menjar l’endemà. És el cas de les carns i peixos a la planxa, ja que queden molt secs al cap de les hores.
    • No podem oblidar l’equilibri. També els àpats que ens emportem han de tenir els nutrients bàsics: hidrats de carboni, proteïnes, verdures o hortalisses i lípids.

tupper copy

Si tenim presents aquests consells, algunes opcions de menú podrien ser:

Amanides: de pasta, arròs, llegum o patata amb totes les hortalisses que vulguem: enciam, espinacs tendres, tomàquet, ceba, api fresc, canonges, cogombre, brots de soja, pebrot, alvocat espàrrecs, blat de moro…Com a segon plat, hi podem afegir:

– ou dur o truita (molt cuita per evitar toxiinfeccions alimentàries)
– tonyina de llauna
– pollastre (passat per la paella amb una miqueta d’oli no queda tan sec).

Una altra combinació molt bona i equilibrada que es pot fer també amb amanida és una de les receptes que us vam presentar aquí al blog: l’amanida de llenties i arròs. Si es prenen junts formen el que s’anomena proteïna d’alt valor biològic, que equival a un segon plat. I aconseguim així també un plat complet.

amanida copyAltres opcions poden consistir a preparar segons plats més contundents: salsitxes, hamburgueses molt ben cuinades, salsa bolonyesa o fins i tot salmó que, com que és peix blau i té més greixos que el blanc, no queda tan sec en cuinar-lo, i acompanyar-los amb verdures i també hidrats: arròs, cus-cus, pasta o patata (feta, per exemple, amb ceba al microones amb el seu propi vapor d’aigua i no gaire oli). Fins i tot de manera més esporàdica, un cop a la setmana, podem fer escalopes de pollastre o vedella arrebossades, ja que d’aquesta manera evitarem que la carn quedi resseca. En aquest cas l’acompanyament ideal seria verdura o amanida.

bolonyesa copyL’opció de l’entrepà per dinar també pot ser equilibrada, tot i que hem d’evitar que es converteixi en un costum. Així, per exemple, podem fer un entrepà de truita o tonyina amb tomàquet amanit i altres hortalisses (els embotits els reduirem al màxim). Juntament amb aquest entrepà prendre una peça de fruita i un iogurt.

cuscus copyLes postres seran l’element que acabarà d’equilibrar el menú. Les combinacions més adequades són: el iogurt amb l’amanida, perquè aquesta ja ens aporta el producte cru, i la fruita fresca, si prenem tots els aliments cuinats, perquè aportarà les vitamines i minerals que amb la cocció dels aliments es poden perdre.

Maria de los MozosHola! Sóc la Maria, la Dietista – Nutricionista graduada darrere de More Than Feeding. Podeu llegir més sobre la meva història aquí. També em trobareu a facebook i instagram.
Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s