Com retornar l’equilibri a la teva dieta

Després de l’estiu, després de la desconnexió durant les vacances i després dels inevitables excessos tant amb el menjar com amb el beure, crec que, pel bé de la nostra salut, ha arribat el moment de retornar l’equilibri a la nostra dieta.

estiuPer començar a posar ordre a la dieta és recomanable tornar a uns horaris regulars per als àpats i fer 5 àpats al día: tres de complets (esmorzar, dinar i sopar) i dos de més lleugers però no menys importants (mig matí i berenar), amb la idea de menjar menys quantitat, però més sovint perquè el cos pugui treballar millor i alhora, per no arribar amb tanta gana als àpats següents.

Pel que fa al contingut dels àpats, al principi almenys, hem d’intentar que siguin més aviat lleugers tot tornant (o començant) a la dieta variada, equilibrada i suficient. Ens podem guiar mitjançant la piràmide dels aliments que ens donarà una imatge molt gràfica de les freqüències de consum dels diferents grups d’aliments.

rellotge ordre

A més a més, si es desitja, es pot realitzar una dieta més depurativa per netejar el cos de totes les impureses acumulades. L’objectiu és deixar descansar principalment el fetge, que és l’òrgan que s’encarrega de processar, convertir, distribuir i mantenir el subministre de nutrients al nostre organisme. Entre les seves múltiples funcions destaquem la depurar toxines i facilitar la digestió dels greixos.

Vull remarcar que aquest tipus d’intervencions s’han de realitzar durant un temps limitat si no es té la supervisió d’un professional.

Durant el període depuratiu, s’ha de començar per evitar el consum d’aquells aliments generadors de toxines com són:

– les carns

– els productes làctics

– els embotits

– els aliments ensucrats

– els aliments processats

Les proteïnes les podem prendre d’origen vegetal en forma de llegums, tofu o tempeh i també peix. Els cereals, és important prendre’ls integrals, no només ara per depurar, sinó sempre, ja que la quantitat de fibra que ens aporten neteja els nostres intestins de toxines i les elimina, i, a més, ajuda a regular el propi trànsit.

Al mateix temps és important beure una quantitat important de líquid per facilitar així també l’eliminació d’aquestes toxines a través de l’orina. A part de prendre aigua, es poden prendre infusions variades (la cua de cavall i la dent de lleó són les més diürètiques, però no per això han de ser les úniques que prenguem), brous vegetals, si afegim api i ceba són especialment depuratius i sopa de miso (es fa amb una pasta de soja fermentada i és molt digestiva).

liquids Per últim, però no perquè sigui menys important, vull remarcar que, a més a més d’aquests reajustaments, no ens hem d’oblidar de reprendre també l’exercici físic o començar a realitzar-lo. Encara que  no siguem grans amants de l’esport, caminar un mínim de 30 minuts al dia a pas lleuger pot ser suficient. Qualsevol moment és bo i mai és tard!

Maria de los MozosHola! Sóc la Maria, la Dietista – Nutricionista graduada darrere de More Than Feeding. Podeu llegir més sobre la meva història aquí. També em trobareu a facebook i instagram.
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s