Amanida de llenties i arròs

Avui us proposo una recepta que podria ser perfectament un dinar: amanida de llenties i arròs. Recordem que aquest plat ens aporta proteïna d’alt valor biològic, ja que barregem cereal i llegum, com vam indicar al post en què parlàvem de les proteïnes.

IMG_0583 copy

Per aquest plat necessitem:

 – Llenties

– Arròs

– Enciam

– Tomàquet

– Cogombre

– Pebrot vermell

– Ceba tendra

– Algues wakame seques

– Llavors de lli triturades

 IMG_0551 copy

La recepta és senzilla de preparar:

 Primer s’han de bullir les llenties i l’arròs (font d’hidrats de carboni) i barrejar-los en un bol.

IMG_0555 copy

Les algues, les posem en remull per rehidratar.-les. Són una fantàstica font de vitamines (A, C i del grup B) i minerals (sodi, ferro, calci, iode, potassi i fòsfor).

IMG_0569 copyMentre es remullen, podem anar tallant les hortalisses.

IMG_0567 copy

Per a l’enciam és interessant utilitzar un centrifugador, no només en aquest cas, sinó en general, per evitar que l’amanida quedi aigualida.

IMG_05771 copy

Per últim s’han de barrejar tots els ingredients i amanir-ho al gust, controlant la quantitat d’oli que hi posem. Jo hi he posat soja i oli d’oliva (font d’omega 3).

Finalment afegiu les llavors de lli (font d’omega 3) i ja ho podeu servir.

IMG_0578 copy

Bon profit!

Maria de los MozosHola! Sóc la Maria, la Dietista – Nutricionista graduada darrere de More Than Feeding. Podeu llegir més sobre la meva història aquí. També em trobareu a facebook i instagram.
Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s