Dia Nacional de la Nutrició

Avui 28 de maig és el dia Nacional de la Nutrició. És una iniciativa organitzada per la Federació espanyola de societats de nutrició, alimentació i dietètica. (FESNAD) amb el suport del Ministeri i l’Agència de seguretat alimentària.

El lema d’aquest any ésMenja bé per envellir millor”. I és que, vistes les últimes estadístiques de consum, no mengem bé. La nostra alimentació es troba lluny de l’alimentació equilibrada i variada que s’hauria de seguir per fer salut. Aquesta alimentació desequilibrada té i, sobretot, tindrà, repercussions en la manera com el cos encararà el desgast natural de funcionament que es pot veure agreujat, amb els anys, per altres factors. Aquest és un fet que mentre som joves no tenim gens present perquè tot funciona adequadament i, d’altra banda, perquè el cos sense que ho notem, s’adapta a condicions de treball que no són òptimes. Per tant, hem de pensar alhora en la bona salut per al demà i, en la salut del dia a dia per sentir-nos millor, més àgils i amb més energia i vitalitat.

CARTEL-DNN-2013

Cartell del Dia Nacional de la Nutrició

Per aconseguir tot això és important l’equilibri. Recordeu el primer post del blog? L’objectiu ha de ser mantenir aquest equilibri tant com sigui possible dins la nostra rutina. Si els extres són esporàdics no hi ha cap inconvenient a fer-los. Els problemes apareixen quan es porten aquests extres a la rutina diària. La millora en l’alimentació passa per un canvi en els hàbits alimentaris i es pot començar per fer 5 àpats al dia. L’objectiu ha de ser menjar menys quantitat, però més sovint. Aquests àpats és important, alhora, que siguin complets, és a dir, amb tots els nutrients necessaris: hidrats de carboni, proteïnes, greixos, aigua i minerals.

Accions fàcils que ajudaran a introduir aquest canvi d’hàbits en la dieta:

  •  Augmentar el consum de racions de fruites i verdures fins arribar a les 5 racions al dia.
  • Augmentar el consum de llegums fins a prendre’n entre 2 o 3 vegades a la setmana.
  • Augmentar el consum de peix fins a 3 vegades a la setmana.
  • Augmentar el consum de fruits secs fins als 3 grapats a la setmana.
  • Disminuir el consum de carn vermella i embotits.
  • Disminuir el consum de llet i derivats sencers.
  • Arribar fins al 1,5 – 2L d’aigua al dia també mitjançant infusions.
  • Portar una vida activa i realitzar almenys 30 minuts diaris d’activitat física.

I no oblidem que, com deia el Capità Enciam “Els petits canvis són poderosos.”

Maria de los MozosHola! Sóc la Maria, la Dietista – Nutricionista graduada darrere de More Than Feeding. Podeu llegir més sobre la meva història aquí. També em trobareu a facebook i instagram.
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s